30 september, 2004

Inlagd på sjukhus

Jag sitter just nu i datasalen på Gävle sjukhus och skriver till er. Men oroa er inte! Jag har mått rätt kasst den senaste veckan. I går åkte jag och mamma till akuten där jag fick vänta i sex timmar innan jag äntligen fick komma upp på avdelningen.

Jag gillar sköterskorna som jobbar här för de alltid är så snälla och glada. De gav mig dropp och har stuckit en massa i mig, men jag är glad ändå. Jag kom in på rummet ganska sent på natten och hälsade på min rumskamrat. Han heter Albert, är åttionio år gammal och bor i Gävle.

Albert är verkligen rolig att prata med. Han berättade en massa saker som har hänt honom genom åren. Hans fru dog nyligen men han är glad för att hon i alla fall inte behövde lida. Dessutom cyklar Albert till sin sommarstuga dagligen. En riktig hurtbulle.

Han tog dock i lite för mycket denna gång och fick tvingas till sjukhus. Han är så söt och vill helst inte ta emot hjälp. Jag tror att det är hans stolthet som spökar. Natten gick väldigt bra, jag sov rätt bra till skillnad från stackars Albert som knappt sov en halvtimme.

Vi har pratat en massa i dag också, och han har inga problem med min sexuella läggning. Det är så härligt att träffa en nittioårig man som tycker att homosexuella ska bli behandlade som alla andra. Jämfört många fjortisar i min ålder är Albert en riktig Moder Teresa.

På grund av droppet så fick jag inte äta något i går, men i dag fick jag börja med flytande föda. Ni må tro att jag blev glad när systrarna kom in med soppa. Mamma hälsade på i dag. Hon hade köpt med sig fyra söta Nalle Puh-vykort och frimärken som jag ska skicka lite senare i dag.

Mamma följde med mig till biblioteket, vilket tog en lång stund eftersom vi gick vilse. En kul sak är att jag sitter vid exakt samma dator som när jag var inlagd förra året. Mina användarnamn står kvar både på Lunarstorm och Qruiser, vilket tyder på att dessa sidor inte är speciellt populära här.

Så ta och läs min blogg från i går medan ni väntar på kommande inlägg, eftersom det antagligen är mer underhållande. Vi får se hur länge jag blir kvar här. Jag vill även hälsa till alla mina vänner att jag älskar er!