06 september, 2004

Söta killar på skolan

Jag har aldrig gått på en så bra skola som nu. Folkhögskola passar mig perfekt och har en attityd som alla skolor borde ta efter. Att se till individen och låta eleverna ta saker i egen takt ökar självkänslan, samt respekten mellan lärare och elever.

Det händer en hel del knäppa saker i vår klass. I dag har jag lärt mig att Marielle älskar sitt kön och att Stefan förväntar sig att få ligga med alla han har snackat sex med. Nja, riktigt så seriösa var de inte. Dessutom finns det en hel del söta killar på skolan. Tyvärr så har de visat sig vara heterosexuella, men man kan ju inte få allt. Jag behöver faktiskt fler platoniska killkompisar, så det känns bra.

Jag fick förresten riktigt bra poäng på mitt engelskaprov, och hamnade i den svåraste gruppen som främst består av konversation. Förra veckan kom min blivande engelsklärare Martha in till klassen och pratade med mig. Hon hade läst min uppsats och undrade om jag hade engelsktalande föräldrar, eftersom hon inte hade läst många uppsatser skrivna av svenskar som var lika bra som min. Det kanske låter som skryt, men jag blev jätteglad!

Nej, nu har jag inte tid att sitta här längre, jag har faktiskt ett liv. Man kan ju låtsas i alla fall. Förresten, Michael Pitt från "The Village" är en av världens sötaste skådespelare. Kolla i hans sorgliga ögon, pojkaktiga ansiktsdrag och fylliga läppar!