05 oktober, 2004

Tillbaka i skolan

I dag började jag skolan igen. Det var första gången sedan jag blev sjuk och jag hade verkligen saknat mina klasskompisar. De hade tydligen saknat mig också, så vi hade kramkalas. Det första jag fick höra var att jag skulle redovisa mitt arbete om människovärde i dag. Eftersom jag i princip kom direkt från sjukhuset så kände jag mig inte direkt förberedd och fick stå över.

Det roliga var att de hade ställt in en skön soffa längst bak i klassrummet, så när de andra redovisade så somnade jag i den. När John hade redovisat färdigt sa han: "Sovit gott, Dennis?" Jag hade tydligen snarkat lite också. Snacka om pinsamt. Men det känns i alla fall toppen att vara tillbaka.

Det var nog bara jag som grät i dag till sista avsnittet av "Beverly Hills 90210". Men man har ju sett karaktärerna växa upp under tio år, så de har ju blivit en del av vardagen. Men som tur är har jag fortfarande avsnitt av "Melrose Place" kvar.

Om två veckor ska jag dessutom träffa Mr. H som jag har snackat mycket med den senaste tiden. Jag är fruktansvärt nervös, men hoppas att det ska gå bra. Det liksom pirrar i magen när jag tänker på honom. Jag är lite rädd. Men på ett bra sätt... tror jag.

I övrigt så vill jag som vanligt hälsa till mina älskade vänner och alla andra som skriver söta och snälla meddelanden till mig. Nej, nu ska jag gå och lägga mig. God natt!