13 april, 2008

En konstig dröm

I natt hade jag som vanligt en konstig dröm. Jag drömde att jag var på Parkbadet i Sandviken. Jag vet inte vad det är med mig och Parkbadet eftersom jag så ofta drömmer om det. Jag drömde också att Immanuel gick i min klass och att vi skulle ha läxförhör i badhusets restaurang. Vår lärare ropade dit oss och jag sa till Immanuel att jag hade glömt vad det var vi hade i läxa. Han gav mig en snabb uppdatering som jag inte förstod ett dugg av.

Immanuel började sedan föreläsa inför klassen. Han pekade på skuggan under ett av borden och sa: "Titta på skuggan där. Där har mörkrets alla färger samlats och de går inte att försvara sig mot." Alla såg fascinerat på honom utom jag, som inte förstod ett dugg. Sedan vaknade jag. Är det någon som kan det här med drömtydning?

Jag har förresten planer på att bjuda hem Immanuel och tvinga honom att se "Dynastin" med mig. Målet är att göra honom till en såpanörd och få honom lika besatt av Joan Collins som jag. Jag är ond. "It's Mrs. Carrington to you."