06 april, 2008

Gayvärlden

När jag som tonåring kom ut som homosexuell och kastades in i den så kallade "gayvärlden" förvånades jag över hur kall den kunde vara. Jag hade trott att jag skulle tas emot med öppna armar och få det stöd jag så länge hade saknat. I stället möttes jag av avundsjuka, utseendefixering och skitsnack.

Än i dag känner jag visst obehag av att gå på gayklubbar eftersom det är så mycket yta. Det stämmer förstås inte in på alla, men det har tyvärr blivit "inne" bland många bögar att vara bitchiga. Det är riktigt sorgligt att möta så mycket hat från andra homosexuella. Jag vet inte vad det beror på, men jag antar att det är en slags osäkerhet. Många har själva blivit nedtryckta samhällets homofobi och tar därför ut det på "sina egna".

Självklart finns det undantag, jag känner många bögar som är hur ödmjuka som helst, men allt för ofta är de man träffar på i gayvärlden bittra och elaka, i alla fall utåt sett. Varför kan inte folk bara respektera varandra? Det är så trist att inte ens vi bögar kan hålla ihop och stötta varandra.