24 juni, 2008

Älskade iMac

I dag kom min efterlängtade iMac med bud. Den är så vacker att jag knappt vågar använda den, av rädsla för att den ska bli smutsig. Själva systemet är rätt annorlunda jämfört med Windows, allt går snabbare och enklare på en Mac, men det kommer ta ett tag att lära mig hur allt fungerar, så bli inte förvånad om mina blogginlägg kommer att dröja lite de närmaste dagarna.

Bäst av allt är att den kraftfulla hårddisken är inbyggd i skärmen, så att man får en massa plats över till annat. Jag fyller ju år i morgon så datorn kom riktigt lägligt, som en tidigt födelsedagspresent. Jag är så glad!

I kväll var förresten Arja Saijonmaa med på "Allsång På Skansen". Hon var så cool och glamourös, speciellt när hon framförde sitt andra nummer. Jag älskar åldrande divor, de har charm och stil som de yngre konkurrenterna ofta saknar. "Högt Över Havet" är förresten en riktigt bra schlagerlåt!