21 juni, 2008

Midsommar 2008

I går var jag, mamma, mormor och Diana till Högbo bruk och firade midsommar. Området ligger strax utanför Sandviken och består av en mängd otroligt vackra miljöer. Vi tittade på folk som dansade fåniga danser innan vi gick och fikade. Jag skulle aldrig dansa som grodor runt en midsommarstång om jag så fick betalt, men det är rätt underhållande att se på när andra gör det.

Det hände förresten en dramatisk sak när vi satt på caféets uteservering och fikade. Vi lade märke till en folksamling ett par meter ifrån oss. Det var tydligen en äldre dam som hade ramlat omkull. Hon låg dessutom och sprattlade medan några servitörer desperat försökte lugna henne. Det hela såg riktigt obehagligt ut och jag tyckte så synd om damen. Efter ett tag dök ambulansen upp och körde i väg med henne.

Det var en jättemysig midsommarafton även om jag hade svårt att släppa tankarna på den stackars damen. Jag undrar hur det gick för henne. Det var dock fint att se så många främlingar erbjuda sig att hjälpa henne medan hon låg där. Än finns det hopp för mänskligheten. Hur var er midsommarafton?