08 september, 2008

Britney Spears så kallade comeback

I dag skriver alla tidningar om Britney Spears så kallade comeback på MTV Video Music Awards i natt där hon vann tre priser. Jag vet inte om jag skulle kalla det hela för comeback. För mig har den underbara popprinsessan aldrig varit borta. Visst, hon har inte gjort några direkta framträdanden sedan fjolårets VMA-gala där hon framförde "Gimme More". Men Britneys senaste album "Blackout" har sålt väldigt bra och hon har ständigt figurerat i media. Jag tror snarare att Britneys så kallade fiasko är något media har hittat på.

En annan sak jag har reagerat på är hur folk kritiserar Britneys vikt. Visst var fjolårets framträdande stelt och rörigt, men det hade inte med hennes vikt att göra. Nu när Britney har gått ner i vikt så duger hon helt plötsligt och pressen skriver att fjolårets fiaskon är glömda. Vilka fiaskon? Britney Spears är en av vår tids största popstjärnor, hon har bara haft lite otur med sitt privatliv. Det gör henne inte till en sämre artist, speciellt inte med tanke på hur bra alla hennes skivor har sålt.

Britney Spears håller just nu på att spela in sitt nya album som jag hoppas kommer vara minst lika bra som "Blackout"! Man behöver inte gilla en artist, men att klaga på dennes utseende är riktigt omoget. Även kändisar har känslor och dessutom sänder det ut signaler som i längden leder till sjukare skönhetsideal för oss alla.

Andra bloggar om: , , , , , , , , . Aftonbladet, SvD, DN, Aftonbladet.

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com