26 september, 2008

Stockholmsresan

I går var jag och mormor till Stockholm med jobbet. Det var jätteskönt att få komma bort ett tag och tänka på något annat! Det var dessutom kul att få guida runt mormor i Stockholm eftersom hon inte hade varit där på ungefär femton år. Vi började med ett besök på Livrustkammaren där vi såg ett par riktigt snygga vagnar från 1600-talet som hade tillhört den dåvarande kungafamiljen. Vi såg även Gustav III:s maskeraddräkt som han hade på sig samma kväll som han sköts till döds. Det kändes nästan som att vara en del av Sveriges historia.

Efter museibesöket passade jag och mormor på att äta lunch ihop med min älskade vän Henri. Det var så trevligt att träffa honom igen! Vi hann med att hetsäta lite italiensk glass till efterrätt också innan vi skildes åt. Då var det dags för oss att besöka NK, en av mina favoritbutiker. Jag har svårt för vissa personer som handlar där, eftersom de faktiskt är rätt snobbiga och nedlåtande mot andra, men jag älskar byggnaden i sig. Den är så vackert och glamourös, som tagen ur en klassisk film! Man skulle nästan kunna spela in en ny version av "Dynastin" där.

Efter shoppingrundan var det dags för oss att återvända till bussen och börja hemresan. Mormor var jättetrött efter allt promenerande och skyllde det på mitt shoppande. Jag är ond! Jag hade dock jättetrevligt och det verkade mormor också ha haft! Jag fotade förresten en hel del under dagen och ni kan se några av bilderna här.


Visst är Henri och mormor söta ihop?

Andra bloggar om: , , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com