13 december, 2008

Helgnöje och finsk kultur

Åh, vad skönt med helg! Den här veckan har varit riktigt stressig och jag har sovit alldeles för dåligt, så det är skönt att äntligen få sova ut. Jag måste ju ta igen all förlorad skönhetssömn. Jag tänker inte göra något annat än att vila i helgen. Kalla mig tråkig men jag älskar att bara vara hemma och slappa framför TV:n och datorn. Jag har inget behov av att springa på krogen, det roar mig inte speciellt mycket.

I tisdags kom förresten min kära vän Henri hit och sov över. Det var lika kul som alltid! Först så gick vi på restaurang och firade mammas födelsedag i förskott genom att bjuda henne på en rejäl middag. Efter det spenderade vi kvällen med att se på finska DVD-filmer som Henri hade med sig. Tack vare honom så har jag blivit rätt fascinerad av finsk kultur. Det var Henri som introducerade mig för den sexige popstjärnan Antti Tuisku vars musik jag nu inte kan få nog av.

Foto: Helsinki Music Company.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com