17 december, 2009

Anne Hathaway som Judy Garland i ny film

Jag läste precis på IMDB att Anne Hathaway kanske ska spela Judy Garland i en ny film om hennes liv. Som ett stort fan av Garland är jag förstås väldigt glad över att det ska göras en storfilm om henne! Jag har inte sett så många filmer med Hathaway så jag har svårt att säga om hon är rätt för rollen, men det ska bli spännande att se.

Jag hoppas att det blir en riktigt proffessionell film i stil med "La Vie En Rose" om Édith Piaf. I väntan på den nya filmen kan jag varmt rekommendera TV-filmen "Life With Judy Garland: Me And My Shadows", baserad på en bok skriven av Garlands dotter. Jag gråter varje gång jag ser den!

Tror ni att Hathaway är rätt för rollen? En sak är i alla fall säker, ingen kan mäta sig med originalet!

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com