30 december, 2009

Vivien Leigh i Dimmornas Bro

Åh, så spännande! Jag beställde precis en av mina favoritfilmer på DVD! "Waterloo Bridge", eller "Dimmornas Bro" som den kallades i Sverige, har varit väldigt svår att hitta på DVD, och jag har tidigare bara haft den inspelad på en gammal utnött VHS-kassett, så ni må tro att jag är glad nu! Den spanska DVD-utgåvan innehåller dessutom svensk text.

Filmen är från 1940 och min stora idol Vivien Leigh, mest känd som Scarlett O'Hara i "Borta Med Vinden", spelar huvudrollen. Hennes motspelare är den snygga Robert Taylor. Det här är en riktig snyftare som jag kan se hur många gånger som helst. Denna film är ett måste för alla fans av klassiska filmer!

Som ni kanske har sett så har klassiska filmer fått en egen etikett i min blogg, så att ni lätt kan hitta alla blogginlägg om klassiska filmer och skådespelare genom ett klick. Gillar du också klassiska filmer?

Puss och kram!