17 november, 2010

Frågor om min nya låt

Jag har fått en massa frågor om min nya låt så jag tänkte berätta lite mer om den. Jag fick nyligen höra den färdiga bakgrunden och melodin som min producentkompis har gjort till min text. Det låter kanske fånigt, men jag grät faktiskt av glädje när jag hörde den. Det lät precis så bra som jag hade hoppats!

Dessutom så betyder texten väldigt mycket för mig. Jag skrev den för rätt länge sedan, då jag gick igenom en jobbig period. Texten är rätt sorglig och självupplevd. Men musiken är fortfarande discopop, fast lite mognare än förr. Mindre schlager och mer synthpop. Mer jag, helt enkelt.

Jag längtar verkligen till att få spela in låten så att ni kan få höra den. Jag hoppas att ni kommer att gilla den! Senaste nytt om min musik hittar ni på min Facebooksida.

Bimbo Boy
www.bimboboy.com