22 november, 2010

Lyckopillren Lili & Susie

Ni som har följt min blogg ett tag vet att jag älskar den svenska discoduon Lili & Susie. I dag medverkade systrarna i "Förkväll" på TV4. Jag blir alltid lika glad av att se och höra dem! I samband med programmet publicerade TV4 en intervju med Susie där hon säger så här om Melodifestivalen:

"Vi har skickat in en riktigt stark låt till Melodifestivalen, men vet ännu inte om den kommer med. Gör den inte det, så blir det nog en singel. Vi har några andra starka låtar också och tycker vi att vi har något att komma med, så kanske det blir ett album också."

Jag hoppas verkligen att de kommer med i Melodifestivalen, det vore fantastiskt. Men jag blir lika glad även om det "bara" blir en ny skiva. Har ni missat Lili & Susies musik så måste ni genast ta igen det! Jag rekommenderar att ni börjar med "Oh Mama", "What's The Colour Of Love", "Show Me Heaven", "Bara Du Och Jag" och "Okey, Okey!".

Finns det något bättre än åttiotalsdisco? Svaret är förstås nej.

Foto: Caroline Roosmark