31 mars, 2012

Linje Lusta på Blu-ray

En av mina favoritfilmer släpps äntligen på Blu-ray den 23 maj. "Linje Lusta", eller "A Streetcar Named Desire" som den heter i original, hade premiär 1951. I rollerna ser vi en ung, hunkig Marlon Brando och min favorit Vivien Leigh, mest känd för rollen som Scarlett O'Hara i "Borta Med Vinden".

Filmen har restaurerats och denna utgåva innehåller en massa bonusmaterial. Den går redan att boka hos Discshop, CDON och Ginza. Gillar du klassisk film så är detta mästerverk ett måste för dig!

"I ett försök att börja ett nytt liv reser den neurotiska Blanche till New Orleans för att besöka sin gravida syster Stella. Blanches visit blir dock inte så angenäm som hon hoppats för hon hamnar omedelbart på kollisionskurs med Stellas make Stanley, som tycker att hans svägerska är minst sagt irriterande. När Blanche sedan intresserar sig för en av Stanleys vänner gör hon sitt bästa för att visa sig från sin bästa sida, även om det innebär att hon förskönar sitt tvivelaktiga förflutna lite grann. Blanche inser dock snart att det förgångna inte är så lätt att skyla över."



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.