10 mars, 2012

Melodifestivalen 2012 - Final

Åh, vad glad jag är! Det var verkligen rätt låt som vann Melodifestivalen 2012. Jag tror att Loreen kommer att göra riktigt bra ifrån sig i Eurovision Song Contest. Här nedanför hittar ni min topplista över bidragen i finalen. Som vanligt går jag endast efter min egen musiksmak och INTE efter hur jag tror att svenska folket röstar.

Spana gärna in mina tidigare blogginlägg om Melodifestivalen.

1. Loreen - Euphoria: Låten är fortfarande lika underbar som första gången jag hörde den! Loreen utklassade verkligen alla i kväll. Jag fick gåshud under hennes uppträdande.

2. Danny Saucedo - Amazing: Sången var mycket starkare än sist. Danny är grym och jag gillar låten, men den kommer inte upp i samma klass som "Euphoria".

3. David Lindgren - Shout It Out: Sången var lite så där i kväll, men låten är fortfarande grym och David är väldigt charmig!

4. Lisa Miskovsky - Why Start A Fire: Mysig låt som växer. Gillar de elektroniska trummorna. Men definitivt ingen vinnare i mina öron.

5. Molly Sandén - Why Am I Crying: Låten har vuxit lite sedan sist, men är fortfarande ingen vinnare. Den är för seg. Molly sjöng väldigt bra dock!

6. Dead By April - Mystery: Proffsigt! Sångaren har en så vacker röst, men jag tycker fortfarande att growlingen sabbar hela låten.

7. Ulrik Munther - Soldiers: Duktig artist, men låten är fortfarande för tråkig för att vinna. Jag minns inte ens hur den går.

8. Björn Ranelid Feat. Sara Li - Mirakel: Som jag sa sist, Saras delar är riktigt bra, men Ranelid känns onödig för låten. Det blir karaoke över det hela, trots att han bara pratar.

9. Top Cats - Baby Doll: Jag är jätteglad för Susie Päivärintas skull att denna låt tagit sig till final, men ni vet ju redan vad jag tycker om rockabillymusik.

10. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag Reser Mig Igen: Alltså, Torsten är inte dålig, men låten är otroligt trist.