22 oktober, 2016

Besviken på Lady Gagas Joanne

Många har frågat mig vad jag tycker om Lady Gagas nya album "Joanne" så jag tänkte att jag bloggar om det. Hata mig inte, men jag är faktiskt rätt besviken. Jag säger inte att låtarna är dåliga, för det finns några som har potential att växa, men hennes nya "mogna" sound lämnar mig helt tom. Jag älskade hennes dancepopalbum "The Fame", "The Fame Monster", "Born This Way" och "Artpop", så mina förväntningar var höga. Men innan du anklagar mig för att att "dålig smak", läs gärna hela inlägget.

Jag älskar Lady Gagas röst och personlighet, men det räcker inte för mig. Jag saknar den elektroniska produktionen. Missförstå mig inte, jag är helt för artistisk frihet, att artister vill förnya sig och göra den typ av musik de själva vill. Det är bara det att den inte går hem hos mig. Men jag respekterar Gagas önskan att göra något annorlunda och är glad för de fans som gillar det.

Det är inte min mening att reta upp folk som faktiskt gillar albumet och jag tänker inte tolerera att bli kallad ett "dåligt fan" på grund av detta. Att vara ett fan handlar i mina ögon inte om att automatiskt älska precis allt en artist ger ut. Förhoppningsvis kommer man att släppa remixar på några av låtarna som kommer att falla mig mer i smaken. Om inte så fortsätter jag helt enkelt att njuta av hennes tidigare alster.

Till skillnad från somliga bryr jag mig inte alls om vad kritiker tycker. Jag vet att många av dem ogillade föregångaren "Artpop", men för mig var det ett perfekt album för fans av elektronisk popmusik. Albumet hade de starka melodier och intressanta texter som Gaga är känd för, fast med en elektronisk produktion.

Jag vet att vissa inte anser att elektronisk musik är lika "djup" som andra stilar, men jag håller inte alls med. Jag vet vad jag gillar och har inget behov av att börja lyssna på country-, rock- eller indiemusik bara för att vissa anser att det är finare. Det finns inget rätt eller fel när det gäller musik, bara olika smak.

Det här är den Lady Gaga jag älskar:



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , .