08 juli, 2008

Pappas femtioårsfest

I går fyllde min kära pappa femtio år och det firade han med ett jättekalas ute på sitt musikbolag. Jag och Diana kom dit runt tre på eftermiddagen och då hade bara farmor hunnit komma. Vi var både jättetrötta eftersom vi hade suttit uppe hela natten och jobbat med hans present, en urklippsbok med bilder på oss tre genom åren. Pappa blev jätterörd över presenten, det märktes! Festen var väldigt lyckad och det dök upp en massa folk, bland annat vår söta kusin Elina som Diana och jag direkt lade beslag på. Spana gärna in bilderna från festen här.

Nu till något helt annat. Är det någon mer än jag som hatar det amerikanska TV-programmet "America's Funniest Home Videos"? Har ni missat eländet så kan jag tala om att det är ett löjligt program där man visar hemvideor med amerikanare som gör bort sig. I publiken sitter det människor med tillgjorda leenden som skrattar åt saker som många gånger inte alls är roliga. Oftast är det bara människor som ramlar och gör sig illa. Hela programmet känns tillgjort och överdrivet, man vill liksom bara kasta något i huvudet på producenten bakom det.

Och programledaren Tom Bergeron ska vi inte tala om. Han är så överdrivet fånig i sina försök att vara rolig att jag nästan blir förbannad. Det värsta är att det pinsamma programmet sänds i repris så ofta att det är svårt att undvika det. Dessutom så brukar min syster alltid tvinga mig att titta på det. Snälla, Kanal 5, sluta visa skiten! Tänk på min hälsa.

Andra bloggar om: , , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com