07 december, 2009

Vad vore livet utan musik?

Vad vore livet utan musik? Jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna leva utan tonerna av skön pop- och discomusik från 80-talet! I går började jag ju att rippa om min skivsamling till ett nytt filformat i CD-kvalité. På kvällen så provlyssnade jag skivorna jag hade lagt in och blev imponerad av den fina ljudkvalitén! Jag hörde ljud som jag aldrig tidigare hade lagt märke till.

Jag rekommenderar alla med äldre skivor att rippa dem i ett filformat som inte försämrar kvalitén. Vem vet hur många år en CD-skiva håller? Då känns det tryggt att ha en backup av sina mest värdefulla skivor. Speciellt eftersom nyutgåvor av album med artister som Ankie Bagger, Sinitta, Troll, Sabrina, Stéphanie, Lili & Susie, Pernilla Wahlgren, Sandra, Kim Wilde, Sonia och Hazell Dean inte är så vanliga.

Musik är mitt liv!

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com