12 december, 2001

God discojul

Jag tänkte att det även var dags för mig att skriva ett litet julinlägg. Det är mysigt med jul och fantastiskt när julafton kommer allt närmare. Då kommer mormor och morfar, farmor och min morbror Toni. Alla utom farmor sover över. Det har blivit tradition att vi samlas hos oss eftersom vi har störst hus.

Jag gillar traditioner så länge de inte är påtvingade. Julen ska ju vara rolig och avslappnad, annars kan det vara. Några av mina idoler har faktiskt spelat in jul och nyårslåtar så jag tänkte att jag listar dem:

ABBA - Happy New Year
Agnetha Fältskog - När Det Lider Mot Jul
Ankie Bagger - Jul, Jul, Strålande Jul
Lili & Susie - Bjällerklang
Mel Smith & Kim Wilde - Rockin' Around The Christmas Tree
Popsie - Year 2000
The Sylvesters - Happy, Happy Year For Us All
Troll - Jag Såg Mamma Kyssa Tomten

Vad önskar jag mig i julklapp då? "I wanna be loved by you, just you. Nobody else but you." Vilket meningslöst blogginlägg det blev ha ha!