27 april, 2013

Ingen Kan Älska Som Vi - Soundtracket på iTunes och Spotify

Minns ni Staffan Hildebrands charmiga ungdomsfilm "Ingen Kan Älska Som Vi"? Den hade premiär 1988 och huvudrollen spelades av den då sjuttonåriga Izabella Scorupco. Filmen var en av de första jag såg efter att min kärlek för åttiotalet uppstått för drygt tretton år sedan.

Bäst med filmen är det härliga soundtracket som nu äntligen har släppts på iTunes och Spotify. Mina favoritspår är titelspåret och den synthiga "Marionetter" med gruppen Grace, samt houselåten "Mash It Up" med I.D.

Låtlista till "Ingen Kan Älska Som Vi":

1. Grace - Marionetter
2. I.D. - Mash It Up
3. Grace - In And Out Of Love
4. Tina Moe - Jag Behöver Dig
5. Grace - Rum
6. Grace - The Deal
7. Tina Moe - Håll Mig Nära
8. Tina Moe - Drömmarnas Förväntan
9. Grace - Ingen Kan Älska Som Vi
10. Grace - 3.09