19 januari, 2015

Favoritlåten: Jessica Simpson - Irresistible (2001)

Så var det dags för ännu en av mina favoritlåtar. Denna gång är det "Irresistible" med amerikanska Jessica Simpson. Jag tycker att hon är underskattad som artist. Visst, hon började som en slags Britney Spears-klon och har harvat runt i dokusåpaträsket, men hon har en stark sångröst och har gjort flera superlåtar som borde ha blivit hits.

"Irresistible" var den första singeln från albumet med samma namn och gavs ut 2001. Låten kom som högts på sjuttonde plats i Sverige, samt skrevs och producerades av "Idol"-juryns egen Anders Bagge. Här nedanför kan ni se videon, som jag minns att jag tyckte var så häftigt när jag först såg den på svensk TV.

Jag älskar det coola R&B-pop-soundet som var så inne i början av tjugohundratalet, och Jessica sjunger lika bra som alltid. Dessutom är dettta en riktigt stark poplåt som borde ha fått mer uppskattning. Ge låten och albumet en chans! Du hittar det bland annat på iTunes och Spotify.

För att höra ännu mer bra musik, håll utkik på min nya bloggetikett "favoritlåtar", eller följ min favoritlista på YouTube som kommer att uppdateras flitigt framöver!