01 januari, 2017

Nytt år, ny musik

Så har vi äntligen tagit farväl av 2016. Ska jag vara helt ärlig så är jag glad att året är över. Det har varit rätt tragiskt, kantat av hat, våld och oro världen över. Min förhoppning och önskan är att 2017 blir ett bättre år, i kärlekens tecken. Naivt kanske, men jag är inte redo att ge upp hoppet om mänskligheten riktigt ännu.

Det nya året började bra i alla fall. Jag och Larry har spenderat hela dagen i studion i Gävle och spelat in tre nya låtar till vår nästa EP "Conquer The Universe". De nya låtarna heter "When Did Your Heart Grow Cold?", "I'll Be Your Satellite" och "If You Were A War". De är förstås synthpoplåtar inspirerade av det ljuva 80-talet.

Det är så himla kul att jobba med Larry. Han får mig att känna mig trygg och tar fram det bästa i mig. Jag älskar varje gång han säger: "Låten blev mycket bättre när din sång kom på!" Det värmer.

Gott nytt år och ha ett fortsatt fint 2017!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , .