21 augusti, 2017

"Värsta sommaren någonsin"

Jag vet att många tycker att det har varit en riktig skitsommar på grund av vädret och jag respekterar deras åsikt. Men personligen tycker jag att den har varit rätt okej faktiskt. Visst, det har varit lite regn och blåst ett par gånger, men överlag har det varit ljust och lagom varmt, vilket är huvudsaken för mig.

Men samtidigt är ju inte jag så kräsen. Missförstå mig inte. Jag älskar sommaren. När det är ljust och soligt ute så blir jag mycket gladare. Men jag tycker inte om att vara direkt i solen eller när det är för kvavt. Jag ogillar att sola och vill alltid sitta i skuggan, till flera av mina vänners förtret (Nej, inte du Immanuel, vi är ju lika där).

Det blir lite roligt när jag har picknick med vänner och vi måste hitta en plats för filten som har både sol och lite skugga. Där sitter jag i mitt skuggiga hörn, likt Ferdinand som luktar på sina blommor.

Nåja, ha en fortsatt fin sensommar!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , .