02 oktober, 2017

Nya Dynastin till Netflix

Åttiotalets snyggaste och helt klart bästa såpopera "Dynastin" kommer snart i en helt ny version på The CW, under originaltiteln "Dynasty". Här i Sverige kommer serien att finnas på Netflix med start redan den 12 oktober. Bakom serien ligger bland annat skaparna av den härliga tonårssåpan "Gossip Girl" och karaktären Blake Carrington spelas nu av "Melrose Place"-hunken Grant Show som vi på senare år har kunnat se i "Devious Maids".

Nyinspelningar av gamla serier har ju inte gått så bra de senaste åren, se bara på nya "Melrose Place" och "Dallas". Jag tänker dock ge denna serie en chans och hoppas på det bästa. En skillnad är att detta är en "reboot", så i stället för en fortsättning på originalet får vi en nytolkning. Det vore dock kul att se någon av skådespelarna från originalet dyka upp i en annan roll, framför allt min idol Joan Collins. Nåja, den som lever får se.

Jag gillar att man slår ett slag för mångfald när det gäller karaktärernas etnicitet och sexuella läggning. Tråkigt nog har många rasat mot detta, trots att originalserien var banbrytande på många sätt, bland annat genom den öppet homosexuella karaktären Steven Carrington. Spana gärna in mitt engelska inlägg "Dynasty - Reboots, remakes and racism" för min syn på dessa reaktioner.

Jag som fullkomligt älskar "Dynastin", "Gossip Girl" och "Melrose Place" är förstås nyfiken på den nya serien och hoppas att den ska gå hem i stugorna. Spana in trailern här nedanför och missa för allt i världen inte premiären på Netflix.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , .