19 januari, 2018

Kylie Minogue - Golden

Min stora idol Kylie Minogue är äntligen tillbaka med ett helt nytt album vid namn "Golden". När jag först hörde att albumet var inspelat i Nashville och skulle ha countryinfluenser blev jag lite orolig.

Men första singeln "Dancing" visar att Kylie fortsätter göra trallvänlig popmusik, blandat med country och sitt typiska, elektroniska sound. Det känns tryggt. Jag ser verkligen fram emot det nya albumet.

"Golden" släpps den 6 april i flera olika utgåvor på bland annat CD, vinyl och kassett. Jag rekommenderar deluxeutgåvan som redan går att boka från iTunes, Amazon och Kylies officiella butik. Singeln "Dancing" går redan att köpa.

Låtlista till "Golden":

1. Dancing
2. Stop Me From Falling
3. Golden
4. A Lifetime To Repair
5. Sincerely Yours
6. One Last Kiss
7. Live A Little
8. Shelby '68
9. Radio On
10. L.O.V.E.
11. Raining Glitter
12. Music's Too Sad Without You (Feat. Jack Savoretti)
13. Lost Without You*
14. Every Little Part Of Me*
15. Rollin'*
16. Low Blow*

Låtar markerade med * är bonusspår på deluxeutgåvan.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , .