03 april, 2019

Eurotix - Cold (EP)

Omslag av Jimmy Dyrebrant
Jag hoppas att ni inte har missat den nya EP:n med mitt och Larry Forsbergs synthpopprojekt Eurotix. Den heter "Cold" och innehåller titelspåret, en stark synthpopballad som från början skickades till Melodifestivalen men tyvärr inte kom med.

EP:n innehåller även tre helt nya spår: "Coming Back To Life" är en dansant låt som snabbt sätter sig, medan "You're A Ghost" är en throwback till åttiotalet med en text om att stöta ihop med en gammal mobbare. Slutligen har vi "Good Boy" som är rätt annorlunda jämfört med vår vanliga stil. Men vi gillar att ha minst ett udda spår på varje EP, något som troligtvis inte skulle passa in på ett album.

Stötta gärna vår musik genom att köpa eller streama vår EP som nu finns på iTunes, Spotify, Google Play och så vidare. "Cold" är tagen från vårt nya album "Pop" som finns både digitalt och på CD.

Låtlista till "Cold":

1. Cold
2. Coming Back To Life
3. You're A Ghost
4. Good Boy



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.