02 juni, 2019

Favoritlåten: Naomi Scott - Speechless (Aladdin)

Jag och några vänner såg nyligen Disneys nya version av "Aladdin" på bio och jag tyckte väldigt mycket om filmen. Jag hade svårt att slita ögonen från vackra Mena Massoud som spelar Aladdin. Även Marwan Kenzari som spelar Jafar är riktigt snygg. Men nu ska vi bli lite allvarliga:

Jag gillar att man har moderniserat berättelsen och gjort sig av med de arabiska nidbilderna från originalet, samt gett Jasmine, som spelas av grymma Naomi Scott, mer att säga till om. Jag är särskilt förtjust i "Speechless" som Jasmine sjunger som svar på samhällets krav på att hon bara ska synas, men inte höras. Den är så vacker och stärkande, lite som "Let It Go" från "Frost".



För att höra ännu mer bra musik, håll utkik på min bloggetikett "favoritlåtar", eller följ min favoritlista på YouTube som kommer att uppdateras flitigt framöver.

Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.