02 februari, 2021

Eurotix - Love Take Me Higher (EP)

Mitt och Larry Forsbergs synthpopprojekt Eurotix har precis släppt nya EP:n "Love Take Me Higher". Titelspåret är nog bekant för folk som följer Melodifestivalen. Låten skrevs av Larry med kollegor till Melodifestivalen 2016 där den framfördes på svenska av dragshowgruppen After Dark under titeln "Kom Ut Som En Stjärna".

Men originaldemon var riktigt annorlunda. Jag sjöng på demon som skrevs med Alcazar i åtanke. Vi är så glada att äntligen få släppa vår version! Spana även in videon med HBTQ-tema här nedanför.

EP:n innehåller även vårt kärleksbrev till discomusiken: "I Don't Wanna Dance Alone", den Army Of Lovers-aktiga "Venus Calling Azerbaijan" samt den tidsenliga "Lockdown Disco".

Stötta gärna vår musik genom att köpa eller streama EP:n på Bandcamp, iTunes/Apple MusicSpotify med flera.

"Love Take Me Higher":

1. Love Take Me Higher
2. I Don't Wanna Dance Alone
3. Venus Calling Azerbaijan
4. Lockdown Disco



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.