29 september, 2004

Mycket att göra

Denna vecka har jag varit sjuk så jag tar och berättar lite om förra veckan istället. I tisdags var min artikel om homosexualitet med på Lunarstorms nyhetssida. De mailade mig senare och talade om att över sju tusen personer hade läst krönikan. Det känns underbart!

Samma dag följde jag med min klasskompis Veronika till Sandviken för att hjälpa henne köpa en CD-spelare. Jag tyckte synd om henne som bor på skolans trista internat, så jag tänkte att lite musik skulle pigga upp. Hon köpte en CD-spelare och fick några skivor av mig att spela. Vi har ju samma musiksmak.

I onsdags hade vi utflykt i skogen med skolan. Det var faktiskt roligare än det låter. Vi delades in i olika lag och skulle tävla mot de andra lagen i olika uppgifter på vägen till vårt mål: skidstugan. I vårt lag var det fyra från allmänna linjen, två tjejer från dramalinjen och fem äldre damer från hantverkslinjen. Det är nog bara jag som sminkar mig för att gå ut i skogen. Men jag ser det som ett sätt att underhålla de andra.

Jag hittar nästan alltid samtalsämnen, oavsett vem jag snackar med. Det blev åttiotalsmusik med Catrine när jag fick veta att hon var tonåring på åttiotalet. Sedan blev det Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Bette Davis och Ingrid Bergman med de äldre damerna, som för övrigt var dubbelt så hurtiga som oss ungdomar. Skäms på oss!

I torsdags kväll åkte jag och pappa till Gävle och träffade fotografen Marie Larsson som tog en massa bilder av mig. Det var kul och hon hade verkligen humor. Efteråt gick vi igenom bilderna och hittade en som vi troligtvis ska använda till mitt singelomslag. Jag ska träffa Marie igen om ett par veckor och ta ännu fler bilder.

Just ja! När jag såg på TV här om dagen så insåg jag att Andreas Lundstedt är väldigt lik Christer Sjögren. Är de släkt?