13 januari, 2005

Petitesser

Förra onsdagen så kom min goda vän Anna W på besök och hade sin tuffa lillebror Marcus med sig. Anna och jag har känt varandra sedan vi gick i sexan och det är alltid lika kul att träffa henne. Vi spelade Cluedo, fikade och såg Melodifestivalen 2004 på DVD, för att såga bidragen.

Dennis: "Varför får inte jag vara Snövit? Eller, vem har sagt att jag inte får vara det? Ingen diskriminering här inte! Nu är jag Snövit!"

I lördags var jag in till Gävle och träffade Stina. Hon hade åkt dit från Hälsingland för att shoppa tillsammans med sina föräldrar. Vi åt lunch på samma restaurang som vi alltid går på. Sedan åkte vi till Valbo Köpcentrum där jag köpte en ny TV. Nu slipper jag se en miniversion av Marilyn Monroe varje gång jag ser på hennes filmer.

"I could really use a friend right now", måste vara den mest uttjatade repliken i amerikansk TV-historia. Trots det så använder jag mig av den när jag är ledsen. Jag funderar för övrigt på att sätta en skylt på magen med texten: "Puckon, prata inte med mig!" Tror ni det skulle fungera?

Dennis: "Kylie har inga dåliga låtar."
Henri: "Nej… eller jo… eller vad sa du nu?"

Nu är första skolveckan efter lovet avklarad och den har gått bra. Det är skönt att vara tillbaka i vardagen. Vår musikfröken Lisen gillade min och Stefans idé om att göra en musikal, så nu har musikal blivit ett helt eget tillvalsämne. Det kommer bli skitkul att jobba med den, speciellt Stefans och min egenskrivna komposition "Petitesser".

Nej, nu ska jag gå och se "Melrose Place" på TV, så stör mig inte. Puss och kram!