17 januari, 2005

"Yes, I'm still alive"

Jag har spelat in en massa a cappella-låtar på datorn, med hjälp av mikrofonen jag fick i julklapp. Det är alltid lika kul, dessutom känns det bra att folk får höra hur jag låter live och inte bara i studio. Många artister mixar ju om sina röster när de spelar in, på grund av att de kanske inte kan sjunga så bra, vilket jag tycker känns falskt. Sådant avstår jag från.

Hur som helst så har jag bland annat sjungit in den outgivna Agnetha Fältskog-låten "I'm Still Alive" som hon framförde på ABBA:s turné 1979. Jag är kär i den vackra balladen och sjunger på den nästan hela tiden. Jag önskar att den kunde ges ut officiellt.

Dennis: "Vad jag gör om tio år? Jag är säkert död. Det skulle inte förvåna mig. Just my luck!"

I dag hade vi idrott i skolan, vilket jag faktiskt hade sett fram emot. Den lektionen gick bort så mycket förra terminen så det var skönt att komma i gång igen. Efteråt insåg jag att jag inte bara har en förkärlek för filmtrailers och remixar. Jag är också beroende av att duscha. Det är ju så skönt och rogivande.

Dennis: "Jag är så dålig på siffror att det är ett under att jag minns mitt eget personnummer."

Dessutom är jag nog lite besatt av att blåsa bubblor med tuggummi. Visst är jag lättroad? Jag har för övrigt köpt hela TV-serien "Törnfåglarna" från åttiotalet på DVD. Så nu vet ni vad jag gör när jag inte ser på "Melrose Place"!