14 maj, 2011

Eurovision Song Contest 2011 - Deltävling 2

I torsdags ägde den andra semifinalen av Eurovision Song Contest 2011 rum. Här nedan följer min topplista över kvällens bidrag.

1. Jedward - Lipstick (Irland): Säg vad ni vill, men jag älskar denna låt! Nej, Jedward sjunger inte jättebra live, men låten är så jävla bra att det kvittar.

2. Eric Saade - Popular (Sverige): I år älskar jag faktiskt vårt bidrag, om man bortser från den fåniga texten. Snyggt nummer, modern låt och helt okej sång. Heja, Eric!

3. Dana International - Ding Dong (Israel): Jag älskar gaydisco som detta, även om refrängen hade kunnat vara lite starkare. I love Dana!

4. Mika Newton - Angel (Ukraina): Jag gillar faktiskt den här låten! Den har något speciellt. Snyggt nummer och häftig sånginsats.

5. A Friend In London - New Tomorrow (Danmark): Jag är trött på folk som skriker plagiat till höger och vänster. Denna låt är så mycket bättre än Andreas Johnsons sömnpiller!

6. Maja Keuc - No One (Slovenien): Jag får lite Christina Aguilera-vibbar, vilket aldrig är fel.

7. Getter Jaani - Rockefeller Street (Estland): Det här blir jag glad av! Udda, catchy och charmigt.

8. Poli Genova - Na Inat (Bulgarien): Ännu en stark sångröst. Låten växer för varje lyssning men är lite för rockig i soundet för min smak.

9. Anastasia Vinnikova - I Love Belarus (Vitryssland): Jag hatar diktaturpropaganda, men om jag ignorerar texten så är detta en riktigt svängig låt.

10. TWiiNS - I'm Still Alive (Slovakien): Snyggt nummer och helt okej sånginsats. Men låten är tyvärr för seg.

11. Nadine Beiler - The Secret Is Love (Österrike): Skönt med någon som kan sjunga. Denna Disneyballad är dock inte så stark som jag hoppats på.

12. Musiqq - Angel In Disguise (Lettland): Jag vet inte varför, men det här är lite gulligt på något vis.

13. Hotel FM - Change (Rumänien): Bra sånginsats, men låten är för klämkäck.

14. Dino Merlin - Love In Rewind (Bosnien-Hercegovina): Gullig farbror. Tråkig låt.

15. Christos Mylordos - San Aggelos S’Agapisa (Cypern): Det här är inte dåligt men inte heller bra. Lite för konstigt för min smak.

16. 3JS - Never Alone (Nederländerna): Helt okej sånginsats men låten är totalt ointressant.

17. Vlatko Ilievski - Rusinka (Makedonien): Det började bra men gick snabbt utför.

18. Witloof Bay - With Love Baby (Belgien): Nej, det här gillar jag inte alls. Alldeles för töntigt!

19. Zdob Şi Zdub - So Lucky (Moldavien): Gud så uselt! Varning för huvudvärk.