27 juli, 2011

Kan Google+ slå Facebook?

Många undrar om det nya sociala nätverket Google+ kan slå Facebook. Jag har nyligen blivit medlem och än så länge är det rätt dött där, vilket kanske beror på att inte så många har upptäckt stället. Men många IT-tidningar förutspår att Google+ kommer att bli större än Facebook.

Så vad tror jag? På många sätt är Google+ bättre än Facebook. Det är snyggare, enklare och snabbare. Framför allt så slipper man alla inbjudningar från jobbiga spelappar som FarmVille, men det kanske bara är en tidsfråga innan de också hittar dit.

Men jag tror att Facebook är svårt att slå nu när nästan alla har ett konto där. Men på sätt och vis vore det skönt om Google+ tog över, då Google verkar betydligt bättre på säkerhet och funktionalitet. Buggiga Facebook krånglar ju så ofta.

Men den som lever få se. Om du är medlem på Google+ så får du gärna lägga till min profil i dina kretsar. Jag finns förstås även på Facebook och Twitter.

Tror du att Google+ kan slå Facebook?