04 juni, 2012

Positiv Antirasism

Det är väldigt bra att boken "Positiv Antirasism" uppmärksammas i Svenska Dagbladet i dag. Alla borde läsa den! Ni hittar mer information om själva boken i denna artikel. Det behövs fler som säger nej till främlingsfientlighet!

Det finns få saker jag avskyr mer än rasism. Det gör mig ledsen att se partier som Sverigedemokraterna sprida sitt hat i vårt land. Det är obehagligt, speciellt när partiet inte vågar stå för sitt verkliga jag, utan istället låtsas värna om mänskliga rättigheter för att lättare hjärntvätta folk. Genomskådar inte folk denna fasad?

Sedan har vi det här med Sverigedemokraternas självömkan. "Det är så synd om oss för vi får inte tycka som vi vill!" Jo, ni får tycka precis vad ni vill, alla har rätt till sin åsikt. Men då måste ju vi andra också ha rätten att ifrågasätta era hatiska åsikter. Åsiktsfrihet kan ju inte bara gälla Sverigedemokrater, eller hur?

Nej, nog om detta ämne. Jag är bara så trött på all smygrasism i Sverige och på att Sverigedemokraterna tar på sig offerkoftan så fort de får kritik för sin sjuka människosyn. Jag skulle då inte vilja vara vän med någon som delar värderingar med ett smygrasistiskt parti!