05 juni, 2012

Sista avsnittet av Desperate Housewives

I kväll sänds det allra sista avsnittet av "Desperate Housewives" på svensk TV. Det känns sorgligt, men samtidigt skönt att man knyter ihop serien. Jag har inte missat ett avsnitt sedan premiären 2004.

Kalla mig fånig, men jag brukar alltid gråta när jag ser sista avsnittet av en serie jag gillar. "Desperate Housewives" är en av tjugohundratalets bästa såpor och på sätt och vis anledningen till att såpoperan som fenomen har fått en revival med serier som "Revenge" och "Grey's Anatomy".

Något som gör det sista avsnittet ännu sorgligare är att skådespelerskan Kathryn Joosten, som spelade den vresiga Mrs. McCluskey, avled i lördags i lungcancer, samma sjukdom som hennes karaktär har kämpat mot. Så avsnittet blir inte bara ett avsked till serien utan även till Kathryn Joosten.

Missa inte det sista avsnittet av "Desperate Housewives" i kväll klockan 21.00 på Kanal 5. Här nedanför kan ni se några av de bästa ögonblicken ur seriens historia:



Foto: ABC Television Network