13 januari, 2014

Favoritlåten: Lili & Susie - Oh Mama (1987)

Om jag skulle lista mina favoriter från åttiotalet så skulle "Oh Mama" med Lili & Susie från 1987 hamna i topp. Den var en av de första låtar jag upptäckte sommaren 2000, då min fascination för åttiotalet föddes.

Låten och videon har allt jag älskar: Elektronisk eurodiscomusik, sköna synthljud, åttiotalsmode och frisyrer, samt tuffa danssteg. De underbara systrarna släpper inom kort två helt nya singlar, så håll utkik i min blogg och på systrarnas hemsida för senaste nytt!

"Oh Mama" skrevs av Secret Service-medlemmarna Tim Norell och Ola Håkansson och finns med på toppenalbumet "Dance Romance" som du hittar på iTunes och Spotify.



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.