27 december, 2015

Downton Abbey - Sista avsnittet

I går var det så dags för det allra sista av den underbara kostymsåpan "Downton Abbey". Jag brukar ju alltid gråta när jag ser den sista scenen av en serie jag gillar och detta var inget undantag. Jag saknar karaktärerna redan. Men jag har ju hela serien på Blu-ray, så det kommer inte dröja länge innan jag ser om allt från början.

Jag är i alla fall glad över att serien slutade lyckligt för nästan alla karaktärer. Vissa har klagat över hur "orealistiskt" slutet var, men vem bryr sig? "Downton Abbey" är inte en dokumentär, utan att dramaserie, en saga som gav fansen vad de önskade sig: Ett lyckligt slut för dessa karaktärer vi har följt under så många år.

Vad tyckte ni om finalavsnittet? Läs gärna min tidigare krönika "Kostymsåpan Downton Abbey är tillbaka".



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , . CDON, Discshop, CDON.