04 december, 2016

Kylie Minogue - Kylie Christmas (Snow Queen Edition)

Kylie Minogue - Kylie Christmas (Snow Queen Edition) + French bonus track
Klicka för högre upplösning.
Jag hade inte tänkt köpa Kylie Minogues nyutgåva "Kylie Christmas (Snow Queen Edition)", främst på grund av avsaknaden av underbara "Every Day's Like Christmas (A Stock Aitken Waterman Remix)". Men jag kunde inte låta bli utan beställde skivan trots att jag har originalutgåvan. Jag ångrar mig inte. De nya låtarna är riktigt bra och passar perfekt i min spellista med popjullåtar.

En annan anledning till att köpa denna utgåva är hennes cover av discoklassikern "Night Fever". Den finns dock endast med på den franska utgåvan av albumet som jag hittade billigt på brittiska Amazon. Den vanliga utgåvan finns också utgiven på iTunes, Spotify, Amazon, CDON och Ginza.

Låtlista till "Kylie Christmas (Snow Queen Edition)":

1. It's The Most Wonderful Time Of The Year
2. Santa Claus Is Coming To Town (Feat. Frank Sinatra)
3. Winter Wonderland
4. Only You (Feat. James Corden)
5. Stay Another Day
6. Christmas Wrapping (Feat. Iggy Pop)
7. At Christmas
8. I'm Gonna Be Warm This Winter
9. Every Day's Like Christmas
10. Wonderful Christmastime (Feat. MIKA)
11. 100 Degrees (Feat. Dannii Minogue)
12. Let It Snow
13. I Wish It Could Be Christmas Everyday
14. White December
15. 2000 Miles
16. Santa Baby
17. Christmas Isn't Christmas 'Til You Get Here
18. Have Yourself A Merry Little Christmas
19. Oh Santa
20. Cried Out Christmas
21. Christmas Lights
22. Everybody's Free (To Feel Good)
23. Night Fever*

Låten markerad med * är endast ett bonusspår på den franska utgåvan av CD:n, samt på soundtracket till den franska musikalen "Saturday Night Fever".



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , .