07 juni, 2017

Grace And Frankie - Underbar serie på Netflix

"Grace And Frankie" är en amerikansk TV-serie om två färgstarka kvinnor vars män avslöjar att de är förälskade i varandra. Jag var sedan tidigare ett fan av coola Jane Fonda, men serien har även gjort mig till ett fan av Lily Tomlin vars karaktär Frankie är helt underbar. Man önskar att man var hennes vän i verkliga livet.

Det bästa med serien är att se hur vänskapen mellan dessa två kvinnor – som är rätt olika varandra – utvecklas för varje avsnitt. Dessutom vimlar det av spännande biroller som är lätta att tycka om. Det är också härligt med en bra serie som handlar om personer över fyrtio. Det är inte en dag för tidigt.

Samtliga tre säsonger finns på Netflix och gick alldeles för snabbt att ta sig igenom. Man vill bara ha mer. Säsong fyra har premiär 2018. Hur ska jag stå ut till dess? Jag får nog ta och se om serien i väntan på nya avsnitt. Jag började följa serien i en period då jag mådde lite sämre och den lyckades verkligen få mig på bättre humör, så jag rekommenderar den varmt.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , .