18 juni, 2017

Solstollarna på iTunes och Spotify

Sommaren 2000 vaknade min kärlek till åttiotalet till liv och tack vare ett VHS-band med det bästa från TV-serien "Solstollarna" upptäckte jag ännu fler härliga artister.

Säsongen från 1987 är min personliga favorit eftersom flera alla av mina idoler uppträdde i programmet: Samantha Fox, Lili & Susie, Britt Dahlén, Lena Philipsson, Pernilla Wahlgren och Mandy Smith. Men även flera av låtarna från själva skådespelarna föll mig i smaken, särskilt den synthiga "Vi Flyger (Mot Strömmarna)", "Sköna Sommar" och "Give It Up".

Nu har man äntligen släppt musiken från serien digitalt till fansens stora glädje. Musiken från 1987-säsongen hittar du nu på iTunes och Spotify. Snacka om nostalgi. Tyvärr är taggarna till låtarna rätt röriga, men här nedanför kan ni se hur jag har lagt in dem i mitt musikbibliotek.

Låtlista till "Solstollarna":

1. Ola Ström & Per Dunsö - Vi Flyger (Mot Strömmarna)
2. Ola Ström & Per Dunsö - Sköna Sommar
3. Ulla-Bella - Ulla-Bella Rap
4. Ola Ström & Per Dunsö - Shouba-Boa'
5. Ola Ström & Per Dunsö - Ett Vykort Hem Till Dej
6. Ola Ström & Per Dunsö - Du Lämnade En Doft Av Längtan
7. Tulltjänsteman Gömstedt - Tullverket Lurar Man Inte I Första Taget
8. Ola Ström & Per Dunsö - Lulu
9. Martyna Lisowska - Give It Up
10. Ola Ström & Britt Dahlén - Sover Du
11. Ola Ström & Per Dunsö - Semester

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , .