16 november, 2018

Äventyr i Hälsingland

Jag och mina kära vänner Anne och Christina har alltid så roligt ihop och den 4 november gav vi oss ut på en roadtrip till Hälsingland. Det började dramatiskt med ett stort lastbilsdäck mitt i vägen, men Christina räddade oss i sista sekunden. Så mycket action. Men vilken brilliant förare hon är.

Målet med resan var att besöka vår kära kollega Fredrik som bor utanför Söderhamn där han driver "Världens minsta fiskargubbemuseum" tillsammans med frun AnnaMaria. Det var riktigt trevligt och intressant. Här kan ni se hur Anne och Christina tar sig an de intressant målningarna:



Vi fick även fika och en rundtur i intendenternas fina hus där vi träffade hans underbara katter, två devon rex. Vilka sötnosar. Christina fick genast en kompis som hon diskret försökta smuggla ned i handväskan:



Vi kunde ju inte åka hem utan att först ha lekt turister i Söderhamn, så vi tog en promenad på deras mysiga shoppinggata i jakt på mat. Det var inte mycket öppet på en söndag dock så vi fick nöja oss med Waynes Coffee. Måste dock säga att Söderhamn är en väldigt vacker stad. Såg även en hel del söta killar, så staden får helt klart tummen upp av mig ha ha!

Vi avslutar med ett foto av Söderhamns rådhus:



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.