09 augusti, 2020

Lady Gaga, Carly Rae Jepsen och Jessie Ware 2020

2020 har varit tufft, men ett ljus i mörker är alla bra album som trots allt har kommit ut. Här är några nya inslag i min skivsamling.

Först ut: Jag är så glad att Lady Gaga gör elektronisk dance-pop igen, efter den trista akustiska perioden. "Chromatica" (2020) är ännu en tävlande om titeln årets album 2020.



Jag är ju ett stort Carly Rae Jepsen-fan och köpte nyligen hennes senaste album "Dedication Side B" (2020). Hon vet då verkligen hur man gör bra B-sidor!



Jag föll aldrig för Jessie Wares tidigare albums, men "What's You Pleasure?" (2020) är underbart. Det doftar riktig discomusik från 70- och början av 80-talet. Ett briljant album från början till slut!



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.