12 mars, 2021

Älskade rosa iPod

I dagarna fick jag hem min nya kompis iPod Touch 7 på posten. "Finns det iPods fortfarande?" kanske ni frågar er. Jodå. Som ni kanske vet är inte streaming min grej. Jag använder nästan aldrig Spotify utan föredrar att själv rippa mina CD-skivor i den höga ljudkvalité jag vill ha, alternativt köpa okomprimerade filer digitalt.

Jag har i många år varit helt kär i min iPod Classic 160 GB eftersom jag fått plats med så otroligt mycket musik på den. Men den börjar bli lite sliten så nu har jag köpt en iPod Touch 256 GB som har ännu större utrymme. Dessutom är den ju rosa, min favoritfärg. Jag har döpt den till DiscoPod.

Den har en himla massa funktioner jag inte kommer använda, jag vill främst ha den för det gigantiska utrymmet för all min musik. Jag tycker det är skönt att slippa telefon och SMS medan jag lyssnar. Dessutom får inte all min musik plats i en vanlig iPhone, så därför är denna perfekt för mig.

Jag undrar om jag är den enda som fortfarande gillar iPod?

Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.