12 oktober, 2022

Angela Lansbury är död

Jag är så ledsen efter beskedet att den irländsk-brittiska skådespelaren Angela Lansbury har dött, nittiosex år gammal. Det är förfärligt.

Hon betydde så mycket för mig personligen eftersom jag växte upp med hennes charmiga mysterieserie "Murder, She Wrote" (1984-1986) som jag alltid såg på tillsammans med min kära mormor Sylvia. Vi älskar fortfarande serien och försöker se den tillsammans då den visas i repris på TV.

Angela hade en lång och bred karriär, älskad av många. De av Angelas filmroller jag tycker bäst om är den som Nancy i mästerverket "Gaslight" (1944) då hon spelade mot Ingrid Bergman, samt den som Salome i Agatha Christies "Death On The Nile" (1978). Men hon har gjort så mycket bra.

Jag är för ledsen för att skriva mer. Ännu en legend har lämnat oss. Vila i frid, fina Angela.



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.