Visar inlägg med etikett The Vampire Diaries. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett The Vampire Diaries. Visa alla inlägg

26 februari, 2016

Dagens hunk: Joseph Morgan

Dagens hunk är den brittiska skådespelaren Joseph Morgan. Han föddes 1981 i London men växte upp i Wales. Jag fick förstås upp ögonen för denna charmknutte i hans roll som de stygga vampyren Klaus Mikaelson i TV-serierna "The Originals" och "The Vampire Diaries". Den karaktären är så charmig att jag nästan smälter.

Joseph har även medverkat i filmer som "Immortals", "Alexander" och "Mansfield Park". Dessutom spelade han en mindre roll i den härliga gayserien "The Line Of Beauty" från 2006. Mer Joseph åt folket! Ni kan ju börja med att dregla över bilden här nedanför. Det där leendet alltså...

Foto: Gage Skidmore



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , .

12 februari, 2012

Vampyrfrossa

Jag är inne i en vampyrperiod för tillfället så här kommer en liten bild på några av mina senaste inköp med vampyrtema: "Bram Stoker's Dracula", "En Vampyrs Bekännelse" och två säsonger av "The Vampire Diaries" på Blu-ray. Samt två böcker, "En Vampyrs Bekännelse" av Anne Rice och två "The Vampire Diaries"-böcker i en, av L. J. Smith.

12 januari, 2012

Dagens hunk: Steven R. McQueen

Dagens hunk är den amerikanska skådespelaren Steven R. McQueen. Han föddes den 13 juli 1988 och är kanske mest känd för sin roll som Elenas lillebror i "The Vampire Diaries". Men han slog igenom redan 2005 som den homosexuella tonåringen Kyle i TV-serien "Everwood".

Den första film jag såg Steven i var skräckkomedin "Piranha 3D". Både jag och min kompis Linda hade svårt att slita ögonen från honom. Det jag gillar bäst med Steven är hans vackra ansikte, framför allt det charmiga leendet. Visste ni förresten att han är barnbarn till filmstjärnan Steve McQueen?

08 januari, 2012

Vampyrer, apor och brädspel

I går hade jag, Linda och Sandra P. "The Vampire Diaries"-maraton hos mig. Jag köpte nyligen säsong ett på Blu-ray så vi bestämde oss för att se den tillsammans. Snacka om att vi dreglade över Ian Somerhalder och min favorit Steven R. McQueen. Jag tror att jag dreglade mest i och för sig...

Och i torsdags anordnade Linda och Robert spelkväll hemma hos sig. Jag och Louise blev bjudna på en underbar middag och många skratt! Vi spelade "Spank The Monkey", ett slags brädspel där man ska bygga sopberg samt sabotera de andras. Det var en väldigt trevlig kväll!

Katten Virus ville också vara med och spela, så när Linda gick på toa passade han på att ta hennes plats:

23 maj, 2009

The Beautiful Life, Vampire Diaries och Privileged

Jag har goda nyheter! Vi såpafans har en mängd nya ungdomsserier att se fram emot under 2009. Den amerikanska TV-kanalen The CW är enligt mig just nu bäst på serier. Deras ungdomssåpor håller väldigt hög klass och även om kanalen sägs ha finansiella problem är det inget som syns i de glamourösa serierna. Den senaste åren har de underhållit världen med TV-serier som "Gossip Girl", "One Tree Hill", "Supernatural", "Top Model" och "90210". Men det slutar inte där!

Förutom den nya versionen av "Melrose Place" har serien "The Beautiful Life" USA-premiär i höst. Den senare handlar om ett gäng unga fotomodeller i New York. Serien är skapad av Ashton Kutcher och huvudrollen spelas av ingen mindre än Mischa Barton, känd från "The O.C." Några andra skådespelare som kommer att medverka i serien är Corbin Bleu, Sara Paxton, Nico Tortorella, Jordan Woolley samt fotomodellen Elle Macpherson.

En annan ny serie som har premiär på The CW i höst är "The Vampire Diaries". Även om den är baserad på böcker publicerade på 90-talet är det tydligt att man har hakat på hypen av bok- och filmsuccén "Twilight". Den nya serien handlar om en tjej som lär känna två vampyrbröder spelade av Paul Wesley och den sexiga Ian Somerhalder. Det hela verkar dock kunna bli riktigt bra och jag hoppas på en bögvampyr. Kanske kan detta bli en ny "Buffy"?

Jag har redan sett ett par klipp från båda serierna och det ser lovande ut. Låt oss bara hoppas att de köps in av svenska kanaler, annars får vi vänta på DVD-boxarna. TV-kanalens kortlivade såpakomedi "Privileged" kommer förresten att sändas på Kanal 5 i sommar, med start den 14 juni, klockan 19.00. Här nedan följer två videoklipp från de nya serierna. Vad tycker ni?





Foto: The CW Network.

Andra bloggar om: , , , , , , , .

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com