Visar inlägg med etikett Tooji. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Tooji. Visa alla inlägg

27 maj, 2012

Eurovision Song Contest 2012 - Final

Här nedanför hittar ni min topplista över bidragen i finalen av Eurovision Song Contest. Som vanligt går jag endast efter min egen musiksmak och INTE efter hur jag tror att folket röstar.

1. Loreen - Euphoria (Sverige): Jag grät under kvällens framträdande. Loreen gör mig för ovanlighetens skull stolt över att svensk. Hon är fantastisk!

2. Ivi Adamou - La La Love (Cypern): Det här är Eurovision för mig. Grymt bra partylåt med stark refräng och bra sång!

3. Tooji - Stay (Norge): Jag älskar den här låten! Sången var inte perfekt i kväll heller men lite bättre än i semifinalen.

4. Anggun - Echo (You And I) (Frankrike): Jag älskar detta! Eurodance på franska kan inte gå fel hos mig.

5. Eleftheria Eleftheriou - Aphrodisiac (Grekland): En av mina storfavoriter. Jag är väldigt svag för kitschig dancepop som detta. Nu fattas bara en fet clubremix. Heja!

6. Gaitana - Be My Guest (Ukraina): Härlig eurodisco och grym sångröst, om än lite skrikig. Låter lite som Taylor Dayne.

7. Jedward - Waterline (Irland): Jag älskar Jedward. Sången är som vanligt småfalsk, men jag blir så glad av Jedward. Låten är bra även om den inte kommer up i samma klass som "Lipstick".

8. Mandinga - Zaleilah (Rumänien): Svängigt och dansant med stark sång, men soundet hade gärna fått vara lite mer elektronisk för min del.

9. Pastora Soler - Quédate Conmigo (Spanien): Årets absolut bästa ballad. Gud, så bra hon sjunger!

10. Kurt Calleja - This Is The Night (Malta): Det här gillar jag, men låten hade blivit ännu bättre med ett fett housesound. Hoppas på en clubremix.

11. Gréta Salóme & Jónsi - Never Forget (Island): Den här låten har vuxit mycket för mig! Charmigt och vackert.

12. Compact Disco - Sound Of Our Hearts (Ungern): Låten har vuxit sedan semifinalen. Jag gillar den även om jag fortfarande tycker att soundet hade kunnat vara synthigare.

13. Donny Montell - Love Is Blind (Litauen): Han sjunger fortfarande bra och jag gillar discosoundet, men hans dans känns fortfarande lite för mycket. Jag föredrar dock clubremixen!

14. Nina Zilli - L'amore È Femmina (Italien): Svängigt men jag har lite svårt för den här typen av musik men hon sjunger väldigt bra och det är härligt att höra italienska i tävlingen igen!

15. Roman Lob - Standing Still (Tyskland): Inte riktigt min stil men killen sjunger som en gud.

16. Željko Joksimović - Nije Ljubav Stvar (Serbien): Bra sångröst och riktigt vacker låt, men ingen vinnare för mig.

17. Engelbert Humperdinck - Love Will Set You Free (Storbritannien): Jag är positivt överraskad. Stark sång och vacker melodi. Inte riktigt min stil, men mycket bättre än väntat!

18. Rona Nishliu - Suus (Albanien): Ännu ett bidrag som har vuxit sedan semifinalen men jag blir fortfarande lite irriterad av vissa "skrik".

19. Buranovskiye Babushki - Party For Everybody (Ryssland): De underbara tanterna sjunger inte speciellt bra och låten är billig, men åh vad gulliga de är! Jag vill bara krama om dem alla. Urgulligt, men ingen vinnare i mina öron.

20. Ott Lepland - Kuula (Estland): Killen kan sjunga och låten är vacker, men för seg för att vinna.

21. MayaSar - Korake Ti Znam (Bosnien-Hercegovina): Väldigt bra sångröst men låten är fortfarande för anonym för att vinna.

22. Can Bonomo - Love Me Back (Turkiet): Jag gav honom en andra chans och även om låten vuxit lite så känns det hela bara så... töntigt. Men sångaren är galet charmig!

23. Sabina Babayeva - When The Music Dies (Azerbajdzjan): Väldigt stark sångröst, men som med så många andra bidrag så är låten lite för släpig för att vinna.

24. Soluna Samay - Should've Known Better (Danmark): Ledsen, Danmark, men vilken otroligt tråkig låt ni har skickat. Dussinpop. Bra sångröst dock.

25. Kaliopi - Crno I Belo (Makedonien): Ännu en stark sångröst, men låten är för rockig för min smak.

26. Pasha Parfeny - Lăutar (Moldavien): Ännu en klämkäck låt som inte säger mig någonting.

25 februari, 2012

Tooji - Stay

En av mina favoritlåtar just nu är "Stay" med den norska snyggingen Tooji. Han ska representera Norge i Eurovision Song Contest och jag är ganska säker på att det kommer att gå riktigt bra för honom. Jag älskar det moderna popsoundet! Låten är dessutom väldigt catchy.

Min första reaktion när jag såg Tooji var att han påminner om Eric Saade till utseendet. Men Tooji är allt annat än en Saadekopia. Han var förresten gäst i "Skavlan" i går. Programmet går fortfarande att se på SVT Play.

Om du också gillar "Stay" så kan du köpa låten på iTunes. Den finns även på Spotify.



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.