15 augusti, 2004

Furuvik och kärt återseende

I onsdags åkte jag, mamma, mormor och farmor till Furuviksparken. Det är en djur- och nöjespark som ligger en bit utanför Gävle. Vi åkte alltid dit när jag var barn och nu var det kanske fem år sedan vi var där senast. Det var väldigt mysigt att spendera en hel dag med mina damer.

Mormor mår ju inte så bra för tillfället så vi lånade en rullstol åt henne. Den skjutsade jag omkring henne i hela dagen. Snacka om att jag fick motion! Jag och mormor tvingade med nervösa farmor i pariserhjulet, men när vi väl hade kommit i gång så tyckte hon att det var riktigt kul. Det vill jag göra om snart!

Micke: "Jag har satt på kaffe. Koffeinist är jag."
Dennis: "Jag hämtar min tandborste. Hygienist är jag."

I dag åkte jag in till Sandviken och tog en fika med min kompis Anna W. Hon bor nere i Göteborg nu för tiden, så vi kan tyvärr inte ses så ofta. Vi lärde känna varandra redan på mellanstadiet då vi hade franska ihop och klickade direkt. Det var så kul att träffa henne igen! Vi fikade på Café Fredos och sedan satt vi i gräset utanför Sandvikens kyrka och pratade om allt mellan himmel och jord.

Anna och jag har alltid varit ett bra team och kommer riktigt bra överens. Jag gav henne ett kort eftersom hon snart fyller tjugo, och hon hade med en liten present åt mig också, fast det var länge sedan jag fyllde år. Det var riktigt sött! Jag hoppas att vi kan ses snart igen för jag saknar att ha henne i mitt liv.