10 augusti, 2004

Stockholm Pride 2004

Mellan fredagen den 30 juli och måndagen den 2 augusti var jag och min kära vän Madde i Stockholm och flummade runt. När vi kom till Stockholm så möttes vi av min vän Micke som blev vår guide under besöket. Det hände så mycket under Pride men jag orkar inte nog inte skriva om precis allt.

Kommer vi någonsin att glömma godbitar som mannen som glodde på mig när jag sminkade mig eller när jag, Henri, Madde, Micke, Natassia och Lars pimplade rosa champagne medan vi tittade på Prideparaden? Vi kommer nog alla att minnas en berusad Madde, Mickes sångnummer och när vi hjälpte den något berusade Jonny att hitta hem.

Maddes beskrivning av en butchflata, mina obefintliga geografikunskaper, Henris Carolaimitationer, när Micke muckade med en viss B-kändis, allt hångel och folks blickar på min klädsel är ju andra höjdpunkter.

På söndagen hölls hela Pride på Gröna Lund som avslutning. Jag, Madde och Micke drog dit och Madde och jag köpte förstås åkband. Sedan skrattade vi och skrek oss igenom den ena efter den andra karusellen. Roligast hade vi på Piratskeppet som gav oss en orgasmliknande känsla. Berg- och dalbanan och Lustiga huset var andra favoriter.

Jag blev dock lite illamående, men efter vila och mat så var jag på benen igen. Vi träffade även mina nätkompisar Joy, Micke J och hans pojkvän Jimmy. Och så får vi ju inte glömma min kära vän Tina som vi hade väldigt kul tillsammans med.

Henri: "Jag är inte bara homosexuell, Carola och rysk lyxhora. Jag är hyttvärdinna också."

Jag är så förälskad i slush, om ni vet vad det är. Det är en slags drink med små isbitar i och olika smaker. Det finns med fruksmak och även med vanilj som är min favorit. De innehåller lite fett och är obeskrivligt goda. Så det var var jag hällde i mig hela dagen.

Dessutom fick jag en så fin tygposter med Agnetha Fältskog av Henri. Det var sådana de använde i skyltfönstren för att göra reklam för hennes comebackalbum "My Colouring Book". Jag gick omkring med den i väskan och petade på folk. Jag fick även en sen tjugoårspresent av min norrländska vän Patric. Det var en rosa mjukiskanin och en neonrosa keps som kom att bli väl använd.

Dennis: "Is that Agnetha or are you just happy to see me?"

Som vanligt såg vi en hel del kändisar på Pride, både på och av scenen. Några av dem var Alcazar, Ruslana, Afro-Dite, Miio, Babsan, Arena Sweden, Jonas Hedqvist, Pekka Heino, Maja Gullstrand och Mark Levengood.

Bäst var i alla fall den underbara electrogruppen Pay TV som med sina coola låtar och sin jättehit "Trendy Discotheque" tog Pridescenen med storm. Jag älskar dem och blev så glad över att de framföra ett par nya låtar också! De var mina absoluta favoriter i Melodifestivalen och hoppas på att få höra ännu mer av dem framöver.

Henri: "Det var en ram med Jesus eller Josef eller något djävulskap."

Jag vill tacka alla fina vänner som jag träffade under Pride, ni är helt enkelt underbara och jag älskar er alla. Jag har dock insett att man inte kan lita på vissa killar, men varför hänga läpp för det? Bort med dem helt enkelt. Förresten, påminn mig att aldrig någonsin bo på ett vandrarhem igen. Gustaf af Klint var ingen höjdare.