22 augusti, 2004

"We can do the impossible"

Så har jag klarat av första veckan på folkhögskola. Jag var extremt nervös kvällen innan, men allt gick bra! Den enda från min gamla klass – prova på-kursen jag gick i våras – var John, och det känns skönt att ha honom i klassen. Det är dessutom kul med lite fler killkompisar eftersom jag mest känner tjejer.

En tjej i klassen heter Veronika och kommer från St. Petersburg. Jag tänkte vara trevlig och fråga henne om hon känner till den tyska sångerskan Sandra. Som tur var gjorde jag inte det. Jag fick veta i tid att St. Petersburg faktiskt ligger i Ryssland. Vilken usel koll jag har på geografi. Skäms på mig.

Förresten så höll jag på att skratta ihjäl mig när en lärare höll tal. Han flåsade exakt lika mycket i slutet av varje mening som Madde gör när hon härmar Göran Persson. Jag fick stålsätta mig för att inte bryta ihop. Men trots detta så trivs jag bra på skolan och med klassen. Det här kommer nog att bli bra.

Jag måste bara tala om att jag shoppade en hel del skivor i veckan. Jag vet att ni inte är förvånade, men jag fick till exempel tag på en CD-singel med Ankie Bagger och en maxi-CD med Madonna som jag vet kostar över hundra spänn på vissa ställen i Sverige. Jag fick den för femton spänn. Bonus!

Vi avslutar med en låttext som Madde har skrivit och tillägnat mig:

"Det var en Esther kåt på Sara, å Pats med en tiara. Esther vill ha bättre sömntablett men det är inte så jävla lätt, Pats vill ha banan hela dan. Esther å Pats är man å fru. Pats, du är min älskling, kära du."